fredag 14. september 2012

Soccer training

Et lite sammendrag av forrige helg...
Fredag hadde Ludvig fri og jeg gikk tidlig fra jobb. Vi dro ut for å kjøpe nytt fotballutstyr til Ludvig.
Utenfor butikken løp Ludvig og snublet - kræsjet i en stor stolpe.
Panna traff hjørnet på stolpen og han fikk en svær blå kul.

Stakkar lille
Snørr og tårer rant - og jeg ble litt stressa for kulen var ganske stor med en gang.
Men han roet seg fort  - og en gammel mann synes så synd på han så han ga Ludvig 10 dollar.
Da måtte vi kjøpe is og godteri :)

På kvelden lagde vi pizza - og det måtte selvfølgelig gjøres med nye fotballsko på!

Pizzabaker'n - en svært god en!!
Lørdag var meget aktiv...gikk i ett!
Vi stod tidlig opp så Ludvig kunne skype med pappa - før vi spiste frokost.

Deilig morgenstund
Så var det på med nytt fotballutstyr
(kuleste skoene, Liverpool ball og flaske,  og de minste leggskinnene).
Klar som et egg var han!

Liverpool-gutt? :)
i kom fram til turf city og fikk raskt vite at trening for hans aldersgruppe var fra 9-10...vi trodde det begynte 11..Kl 11 var det trening for 9-12 åringer...
Jaja tenkte jeg, da får vi dra hjem igjen - men treneren sa at han godt kunne få være med på treningen kl 11.
Jeg tenkte i mitt stille sinn at det kanskje ikke var noe vits....han hadde jo aldri vært på en fotballtrening før.
Men ok, han fikk prøve seg da.

Oppvarming..
Og til min store overraskelse....
jeg stod der stum av beundring.
Den lille plutten min som gikk rett inn og deltok på treningen med de store gutta -
og klarte helt fint å henge med.
Gjorde som de sa, han kikket på de andre og prøvde å gjøre det samme.

Først hadde de ulike øvelser, som f.eks nikking.
Da var de to og to, hvor den ene kaster ballen til den andre som nikker ballen tilbake -
mens de løper over banen.
Dette fikset han så greit!! Han var sammen med en gutt på 8 år -
som var litt lavere enn han....faktisk.

Etter ulike øvelser var det spilling.
De spilte på stor bane - og Ludvig løp og løp og løp....
Han fikk jo aldri ballen stakkar...
En gang fikk han ballen midt i panna - og ja han nikket så klart...hehe.
Jeg tenkte at det ville bli tårer av dette, men trenerene ropte: Good Ludvig!
så han ristet på hodet og løp videre.

Match
Etter 1 times trening orket ikke de korte bena mer..
Da kastet han inn håndklet.
Men veldig glad og sliten gutt!

Svett i luggen
Vi dro til Bishan for en hårklipp, men først litt kcalorier....
McFlurry og Chocolate Melt på McD.
Han gaflet innpå det hele!
Hårklipp og hjem før jeg skulle av gårde på basket.

McFlurry

Chocolate melt....Mmmmm

Nyklipt og glad :)
Han ville være hjemme, han ville bade...
Så han badet i flere timer... Hvor tar han energien fra??
Da jeg kom hjem på ettermiddagen var han litt snurt for han ville ikke inn.
Han ville leke mer - så da var det ut på lekeplassen...
Energien tar aldri slutt på den gutten..

Søndag var vi på besøk hos noen venner. Spiste nydelig mat og Ludvig lekte fint med gutta der.
Rolig søndagskveld med varm melk og brødskiver med leverpostei....
før lillegull forsvant inn i drømmeland :)


Kosestund
***

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv en liten kommentar da - jeg blir så glad av å vite at dere følger med :)