mandag 8. august 2011

Flyg avsted

For noen år siden fikk jeg og min søster et brev og en cd fra mor..
Et veldig fint brev med mange tanker -
og en cd av Åge Aleksandersen, hvor 1 spesiell sang var tiltenkt oss:

'Flyg Avsted'

Du trur du kan fly like høgt som ørna
På alle spørsmål mein du at du har rett svar
Men hvis du tenke deg om
Så vakker og så ung
En liten fuglunge e du søt og rar

Flyg avsted flyg avsted
Æ e her men i hjertet e æ med
Flyg avsted flyg avsted
Ut i ville vakre verden av sted

Æ har alltid visst at vingan villa bær dæ
Bort fra mæ og at æ mått stå igjen
Har æ lært dæ nokka godt
Var æ ærlig i stort og smått
Og kan æ sei æ gjorde mitt beste lille venne

Flyg avsted flyg avsted

Æ e her men i hjertet e æ med
Flyg avsted flyg avsted
Ut i ville vakre verden av sted

Du ska reis så langt
Du ska reis så fort
Du må reis helt alein
Æ vil vær hos dæ
Alltid tenk på dæ
Håpe du finn rette veien

Flyg avsted flyg avsted

Æ e her men i hjertet e æ med
Flyg avsted flyg avsted
Ut i ville vakre verden av sted


Her kan de som ønsker det høre sangen:
http://www.levvalivet.no/wp-content/themes/levvalivet/album_flygavsted.php


En utrolig fin sang - som blir ennå mer meningsfull nå etter at jeg selv har blitt mamma..
Og også det at jeg bor i Singapore gjør det spesielt å høre sangen om igjen.

Da jeg så dette bildet og hørte på denne sangen -
må jeg si jeg fikk en tåre i øyekroken..
Ludvig som sier hadet til verdens beste momo på flyplassen..


Legg til bildetekst

Dette viktige øyeblikket klarte min kjære Kathrine å fange.
Tusen takk!
Tusen takk, momo/mor!
Du er helt spesiell for oss!

1 kommentar:

Skriv en liten kommentar da - jeg blir så glad av å vite at dere følger med :)