tirsdag 27. april 2010

Face your fear - live your dream

... sa en veldig god (og klok) venninne til meg i forrige uke...Og det er akkurat det jeg gjør nå..
Alle som kjenner meg vet at jeg er en veldig familie- og hjemmekjær person. Jeg er ikke den som stikker på jorda-rundt-reise el.l. Men nå føler jeg at jeg er på god vei til å gjøre noe i den duren.
Akkurat nå ligger jeg på hotellrommet i Singapore - dro igår og kom idag - en lang tur...det er tross alt på den andre siden av kloden. Her skal jeg jobbe fremover, i første omgang i 3 uker. Etter sommeren flytter jeg ned hit med gutta mine, for å jobbe her en periode...

Dette er skummelt og skremmende, men helt klart veldig spennende...og på en måte en drøm jeg alltid har ønsket å realisere, hvis muligheten byr seg - og det gjør den nå.
Har hørt om andre som har fått slike muligheter og tenkt: tenk om jeg hadde fått en sånn mulighet... Og nå sitter jeg her da, i Singapore! Hvem skulle tro det???

Turen ned gikk veldig bra. Jeg fløy business for første gang i mitt liv, og det var jo en opplevelse i seg selv. Utrolig behgalig!! Og veldig god champagne ;o)

Hotellet er også luksuriøst - er ikke vant til slikt! Jeg har stort hotellrom med en egen liten stue, 2 bad, stor seng og utsikt til det lille bassenget som ligger i en oase, bare se:


Det er flott og nydelig her, men jeg sitter også med et savn da. Det var ikke lett å levere Ludvig i barnehagen igår, eller gå fra mor og far på søndag, eller gå fra Robert på flyplassen.... Jeg har felt noen tårer de siste døgnene...
Han er jo så nydelig:

Jeg vet at jeg kommer til å vokse på denne opplevelsen, dette kommer til å gjøre meg godt :) Men jeg skal innrømme at 3 uker borte fra hjerteknuserene mine skal bli en prøvelse. Det hjelper å holde kontakten via Skype, fikk se og høre gutta mine før de dro til barnehagen idag - det gjorde godt for mammahjertet!
Jeg gleder meg til å komme hjem igjen, med masse opplevelser og masse ny erfaring! Jeg gleder meg til å oppleve Singapore, sette meg inn i jobben her nede og bare nyte litt ordentlig god varme!
Denne bloggen skal jeg forhåpentligvis bruke ennå mer aktivt framover.
Ha en flott dag alle sammen!

6 kommentarer:

  1. Syns du er tøff. Utrolig opplevelse og prøvelse. Håper savnet ikke blir for stort. Men tenk på alt du får oppleve disse 3 ukene som få er forundt.Kos deg masse og jeg gleder meg til å følge bloggen videre.
    Vibeke

    SvarSlett
  2. Hei Kirsten - vær bare utrolig glad du har noen hjemme å savne - samtidig som du koser deg med dine nye utfordringer. Helt sikker på at dette blir en flott opplevelse for deg :-)
    Klems @nne :-)

    SvarSlett
  3. Tusen takk :o)
    @nne: Jeg er absolutt veldig takknemlig!! Det er bare sunt å savne litt innimellom - vi har godt av det!

    SvarSlett
  4. hei kirsten,

    så arti å kunne følge dæ der nede via bloggen din:) førstår at d e tøft å dra fra guttan dine, kjente æ bei litt rørt av detta innlegget ditt... foreløpig ser d ut førr at guttan klare sæ bra her hjemme, vi ska ta godt vare på dem:)

    klem
    stine

    SvarSlett
  5. Så kult med blogg! Har ikke sett den før, men skal jammen følge med på det lille eventyret ditt herfra. Misunner deg... Singapore er en utrolig flott by. Kos deg!!!

    Klem Birgitte

    SvarSlett
  6. Jeg er så glad på dine vegne Kirsten - dette er en utrolig kul greie og et kvantesprang når det gjelder deg - som jeg ser det ... ;)
    Kjenner at jeg kommer til å savne deg M Y E - og forstår godt savnet du beskriver her - gutta dine vokser også på å savne deg ;)

    Herlig at du vil bruke bloggen mer aktivt, gleder meg til å se mere bilder og lese om alt du skal være med på !

    StoOor klem

    SvarSlett

Skriv en liten kommentar da - jeg blir så glad av å vite at dere følger med :)