lørdag 9. april 2011

Livet i Singapore kontra livet i Norge

I mange tilfeller er det ikke store forskjellene mellom livet i Singpore og det livet vi levde hjemme i Norge,
men i enkelte tilfeller er det rimelig store forskjeller.
Det er ikke noe tvil om at det er godt å leve her i Singapore, selvom mye er ganske annerledes enn det vi er vant med fra Norge.

Hverdagene går sin gang med jobb og barnehage, Robert lager mye mat hjemme så det blir mye av det vi kjenner hjemmefra. Enkelte ganger blir det foodcourt som jo er noe vi ikke har hjemme.
Helgene er rimelig annerledes enn det vi hadde hjemme -
ensformig vil noen kanskje si, men når lørdagen kommer og sola skinner så er det lite annet vi kunne tenke oss enn å benke oss langs bassengkanten og nyte livet.

Savnet ved å være så langt borte fra familie og venner over lang tid er jo absolutt tilstede.
I starten var det tidvis vanskelig og tungt, men jeg synes det har gått utrolig bra!
Vi har vært flinke til å gjøre morsomme ting i helgene - sammen som familie, og også bare Robert og meg.

Uansett, så er det enkelte ting jeg kjenner jeg savner fra livet hjemme.
(misforstå meg rett, jeg savner dere alle!!!)
Å gjøre venninne-ting..
Shopping, café, skravlekvelder, trening, tur, middag ute med påfølgende drinker osv osv..
Dette er ting som jeg er vant til å gjøre hjemme - ikke nødvendigvis så ofte, men hjemme lå jo mulighetene der - venninnene mine var jo ikke så langt unna.

Sølvi og meg på brygga i Son, sommer 2010
Nå kjenner jeg at det behovet begynner å melde seg mer og mer -
Jeg ser veldig frem til café-turer, skravling, vinkvelder osv med venninner når jeg kommer hjem!

Laa-Laa og Kakerlakken

'OnePiece'-jentene
Så alle venninner:
Vær klar for sosialisering når jeg ankommer Norge :O)

Kathrine og jeg bokser, juni 2007

Cecilia serverer geléshot - helt uten alkohol så klart!


2 kommentarer:

  1. Gleder meg veldig til å se deg/dere igjen('',) Syns tiden har gått kjempefort.. Selvom savnet har til tider vært stort;) 5,5 uke igjen <3<3

    Klem fra storesøster som er veldig glad i deg:)

    SvarSlett
  2. savner deg også søte... veldig mye !
    Ting ble litt anderledes for oss som ble igjen her også vettu... :)

    SvarSlett

Skriv en liten kommentar da - jeg blir så glad av å vite at dere følger med :)