lørdag 3. juli 2010

Sailaway Halfdan IV - markering og fest!

I juli 2008 fikk SMOE (datterselskap av Sembcorp Marine) kontrakten på bygging av
Halfdan!
En plattform som skal bli installert i dansk sektor i Nordsjøen!
Nå er den klar for 'sailaway'!
På mandag forsvinner den fra Sembawang Shipyard -
igår var det feiring!
Og jeg var så heldig å få være med på dette!!


Markeringen foregikk på jobben,
ute på yarden.
Stor tilstelning med taler, underholdning, salutter, musikk og
forfriskninger (nydelig mat)!
Masse fornøyde folk koste seg i sola -
tydelig fornøyd med jobben som er gjort!

Noe av underholdningen var dans og 'sang' fra denne jenta med flere -
tydelig playback,
men artig underholdning allikevel.

Etter endt arbeidsdag skulle Hege Ann og jeg ta taxi fra jobb,
litt tidlig for en gangs skyld,
for å få shoppet det siste og gjøre oss klare til kvelden.
Like før vi skulle gå åpnet himmelen seg -
og det verste uværet vi noen gang har sett ble et faktum!
Det regnet helt ekstremt -
hjemme har jeg aldri sett maken, og heller ikke her.
Taxi'n kom og vi løp ut til hver vår side,
det tok vel kanskje 4 sek...
Det så ut som om vi hadde tatt en dusj med alle klærne på -
helt seriøst!

Taxisjåførens sikt -
ikke akkurat noe å rope hurra for...
Han må nok ha tenkt: "'crazy norwegians' - har de ikke regn i Norge?!"
Vi tok masse bilder mens vi kjørte,
vi hadde jo aldri sett maken!

Endelig klar for fest og middag!
Aftenkjolen og høye hæler var på -
jeg koste meg :)
Masse fine mennesker,
god vin,
god mat,
fin og artig underholdning
og fine taler!


En flott dag og kveld -
masse fornøyde mennesker som har gjort en kjempeinnsats de siste 2 årene..
Jeg var så heldig å få være en del av festen -
uten en gang å ha vært med på prosjektet.
Vi fikk medalje -
alle sammen:
En utrolig fin sølvmedalje -
målet vårt er å få
GULLMEDALJE -
med Ekofisk 2/4L
som jeg jobber med nå....
TIden vil vise, men jeg tror det kommer til å bli en enda bedre fest :)

Jeg føler meg PRIVILIGERT som får lov til å oppleve alt dette.
Det er ikke bare en jobb,
det er en utfordrende og krevende jobb -
i Singapore..
For det første lærer jeg MASSE!!!
I tillegg får jeg med meg en masse opplevelser -
både fra jobb og fritid.
Kulturforskjellene er store og utfordrende,
men vi lærer,
 og nærmer oss en gyllen middelvei :)
Jeg får møte mange spennende og fine mennesker,
ofte de som har laaang erfaring og har vært gjennom dette gang på gang!
Jeg suger til meg alt av inntrykk og lærdom,
og prøver å fordøye litt og litt.

Det kommer nok litt flere bilder fra denne begivenheten litt senere :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv en liten kommentar da - jeg blir så glad av å vite at dere følger med :)