tirsdag 17. august 2010

Min hverdag..


Hittil har det stort sett vært innlegg om hva vi har gjort i helgene (foreløpig bare 2..).
Nå tenkte jeg å skrive litt om min hverdag her i Singapore.
Da lurer dere kanskje på hvorfor jeg har lagt inn dette bildet...
Det lurer jeg også på ;)
Jeg synes bildet er ganske kult - og ennå kulere er det at Ludvig har tatt bildet selv.

Vel, min hverdag..
En ganske vanlig dag er som følger.
Jeg står opp kl 06, lager lunsj og frokost - men her hender det at Robert står opp og gjør dette for meg så jeg kan få 15 min ekstra søvn! Han er jo god!!
0645 tar vi taxi til jobb - vi er 4 som bor i samme leilighetskompleks som dermed tar følge.
Vi er da på plass på jobben mellom 7 og 730, alt ettersom hvor lang tid det tar å få taxi.
På jobben går det i høyt tempo stort sett hver dag.

Fra jobben går det buss til nærmeste MRT, denne stopper også ved gaten (inngangen til jobbområdet). Denne bussen pleier jeg å ta til gaten, og tar taxi derfra. Jeg kan ta MRT hjem også, men alt i alt sparer jeg litt tid på å ta taxi, og det er ikke så dyrt heller (når man har vært på jobb i 10 timer ønsker man å komme fortest mulig hjem).
Men bussen, den går fra jobben 1730, 1800, 1830 og 1900.
Jeg pleier å ta høyde for å dra hjem med 1730-bussen, da er jeg hjemme ca kl 1800. Men ettermiddagene på jobben går så utrolig fort - og plutselig er kl 1730 og bussen gått.
Så ut døra litt før 7 og inn døra en gang etter 18...

Så hva gjør jeg alle disse timene..
Jeg jobber på Ekofisk 2/4L. Med sikkerhet - arbeidsmiljø.
Vi skal designe og bygge en boligplattform ifm Ekofisk-feltet. Dette vil bli verdens største i sitt slag.


Jeg jobber som sagt med sikkerhet, arbeidsmiljø. Det er ikke da det sosiale arbeidmiljøet vi snakker om.
Jeg skal sørge for at de som skal jobbe og bo på denne plattformen vil jobbe i et sikkert miljø.
Altså at utstyr er installert i riktig høyde, at det er god nok plass rundt alt utstyr, at det ikke er for kaldt der de skal oppholde seg, at det ikke er for mye støy osv.
Det går rett og slett ut på å passe på at plattformen blir bygget etter regelverket.

Denne jobben byr på mange utfordringer - en spennende og morsom jobb!
Og ennå morsommere blir det når selve byggingen starter.
Da blir det mer praktisk jobbing, som å gå ut og sjekke at det som bygges er gjort etter regelverket.
(det kan bli varmt med kjeledress og hjelm i denne varmen)!

Når jeg kommer hjem fra jobb er det Ludvig for alle penga!!
Da er han i fokus hele tiden - det er den eneste tiden i døgnet jeg ser han.
Og han sovner mellom 20 og 2100. Som regel nærmere kl 21..
Men idag sovnet han 1930!!!!

Målet er å få trent etter hans legging og før jeg må legge meg, men sovner han sent så er det ikke alltid like lett... Men idag sovnet han som sagt tidlig og da fikk jeg både trent og ha litt kveld sammen med Robert.
En annen sak er at det trimrommet her er ikke mye å skryte av...men får svettet nok, og får stive muskler - og det er vel halve poenget ;)
Søvn er også viktig, men det blir det som regel altfor lite av...
Får jobbe med det :)

Uansett - dette var et lite innblikk i min hverdag.
Helgene er hellige - og de blogger jeg om fortløpende!

***

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv en liten kommentar da - jeg blir så glad av å vite at dere følger med :)