mandag 10. mai 2010

Å leve i 2010...


... er ikke så verst når man tenker etter.

Mye var bedre før (vil mange si), men det er en del som er bedre nå også. Jeg har nå fått erfare hvor bra det er å ha tilgang til nyere teknologi - som f.eks SKYPE! Før i tiden var folk på reise/jobb langt unna i lengre tid uten tilgang til annet enn brev, og kanskje tlf...og det tok som kjent rimelig lang tid å få sendt et brev..(det kan jo fortsatt ta tid...). Så kontakten med de hjemme ble jo deretter.

Jeg har nå vært borte i 2 uker, og jeg har sett og pratet med Ludvig, Robert, mor, far, Anne og hele familien der i Elverum, Kathrine - ja alle venner og familie - HVER dag!!

Bare det at jeg kan få se Ludvig, prate med han - høre hvordan han utvikler språket sitt, se det nydelige smilet, få slengkyss - ja det betyr utrolig mye!!! Det gjør hverdagen her i Singapore litt lettere.

For meg som ikke er vant til å være så lenge borte, liker å ha denne muligheten -

Jeg er glad for å leve i 2010!!

På den annen side lurer jeg på hva Ludvig tenker...Han er snart 2 år og har nå sett mamma'n sin inni pc'en i 2 uker. I starten var det gøy å prate med meg, mens nå har han nok innfunnet seg med at jeg er inni pc'en...Heldigvis vet jeg at det ikke er for alltdi..

Kjære Ludvig lille, mamma kommer snart ut av den pc'en ;)

Må jo si han er ganske sjarmerende når han sitter på fanget til Robert og peker på meg (fortsatt inne pc'en): "mamma der" - "mamma Singapore".

Og heldigvis har de god fantasi i heimen - jeg har fått smake på pølse, is og til og med vært med å kasge ball. Så vi er fortsatt oss 3 selvom vi er på hver vår side av kloden.

Ved frokosten idag tidlig satt det en liten familie på 3 - deriblant en liten pjokk på alder med Ludvig, litt yngre tipper jeg. Og jeg ble så fascinert av den lille familien, drømte meg helt bort - i MIN lille familie som jeg savner så veldig! Jeg måtte jobbe for og ikke la tårene trille nedover kinnet, jeg lengter veldig hjem nå... Ja det er deilig å savne, men nå føler jeg det holder for denne gang ;)

Gutta mine:

Savner dere! Gleder meg enormt til å se dere, klemme og kysse dere!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv en liten kommentar da - jeg blir så glad av å vite at dere følger med :)