lørdag 20. november 2010

Gutta nok en gang på tur alene...

jeg håper å få se de i kveld...
i Phuket..

Oss 3 sammen på ferie på Kreta våren 2009
Igår pakket vi koffertene og var veldig reiseklare alle 3
utfallet ble at kun 2 reiste - Ludvig og Robert.
Passene til Ludvig og meg går ut om under 6 mnd og da får vi ikke fly til Thailand..

Jeg stod på flyplassen sønderknust..
Så for meg hele ferien gå fløyten
Tårer og sminke rant..

Ludvig kunne dra med sitt pass, med en voksen som hadde rett pass
- altså Robert.
Hvis vi signerte et skjema hvor vi ikke krever penger fra flyselskapet om vi ikke kommer inn.
Jeg fikk ikke lov til det
- med Jetairways.

Etter mye om og men ble det klart at Thai Airways kunne gjøre det samme som for Ludvig,
for meg!
Alle flyene til Phuket hadde da gått, så jeg måtte vende nesen hjemover og bestille billett til Phuket idag.

Innvendig var jeg fullstendig ommøblert - skjelven, kvalm og vondt i magen..
Sånn er det fortsatt - for jeg føler meg fortsatt ikke sikker på at jeg kommer meg helt til Phuket idag..
Robert og Ludvig dro igår, og det var ingen problem.
De kom rett inn, rett til transporten som var ordnet fra hotellet og rett i seng på hotellet.
Turen deres gikk fint -
heldigvis!

Hjemme sitter jeg og er nervøs og redd for at jeg også i kveld sitter her hjemme i Singapore..

Drømmen min nå er at jeg i kveld sitter i boblebadet på balkongen i Phuket,
sammen med mine nærmeste..

Man lærer så lenge man lever -
men føler dette blir en dyr lærdom...
og da snakker jeg ikke om penger

Ludvig tok det hele igår med knusende ro.
Han sa: 'mamma, pappa og Ludvig fly!!'
Jeg fortalte han at det har blitt noen endringer...at han og pappa flyr idag så kommer mamma imorgen..
Da så han på meg, som om det var helt naturlig og sa:
'ja, mamma jobbe'..

Så når man hører det så skjønner man kanskje hvem som trenger en ferie...

Jeg dro hjem igår, lettere oppskjørtet og fortvilet..
Men Jonas tok meg med ut - Tusen takk!
Vi dro på en bar der de spilte live music og tok noen drinker.
Veldig koselig, og veldig fint å smile og le litt..

Nå venter jeg på å dra til flyplassen - flyet går 1555, via Bangkok.
Flyet lander i Phuket 1940..
Jeg håper jeg gjør det samme -
OG at jeg et par timer etter det er på plass hos Ludvig og Robert!

***

1 kommentar:

  1. kjære kjære du... nå håper jeg du er på god vei til Thailand og at du kommer deg helt frem uten problemer ! XXX

    SvarSlett

Skriv en liten kommentar da - jeg blir så glad av å vite at dere følger med :)