mandag 22. november 2010

Thailand it is

Det var flere som sa til meg:
Det ordner seg for snille piker....
JA det gjør det!
Jeg kom meg til Thailand på lørdag!
heldigvis
Turen gikk strålende - var tidlig ute - nervøs som aldri før...
fikk signert skjema og derfra gikk alt som planlagt.
Passkontroll i Bangkok var null stress - bare en veldig hyggelig mann som var glad i å prate ;)

Det var godt å komme til gutta!! Ble møtt av 2 glade gutter!
Roomservice og legging av Ludvig - kvelden ble avsluttet i jacuzzi'n med Robert
Lovely!

Fornøyd jente - endelig på plass

Jacuzzi på balkongen kan jeg leve med
Lørdag våknet vi til strålende sol, kanskje ikke så overraskende siden vi er i Thailand..
Hotellfrokosten var som forventet - deilig!!
Vi fant 3 solsenger ved barnebassenget - og ble der til solen gikk ned omtrent..


Vår første dag i Thailand - i bilder

Vi har det helt strålende
Ferie er deilig - og noe jeg trengte! 
Vi har ingenting på programmet - helt etter planen! 
Vi kommer til å være mest mulig her på hotellet..
Det blir bading, mat og spa! 

Igår fikk Ludvig seg en lekekamerat, Jonathan fra Finland. Han blir 3 år 27. desember, og faren er dansk og moren finsk. Så der går det i dansk, finsk og engelsk. Gutten er lettere språkforvirret ifølge foreldrene! 
Men smågutta lekte som bare det selvom de ikke skjønte et kvekk av hva de sa. 
Utrolig morsomt å se på! 
Etter mange timer ved bassenget gikk vi hjem og etterhvert ut for å spise middag. Det ble mørkt og sent, Ludvig var sliten og det var (som det ER i Thailand) lettere kaos utenfor hotellområdet. 
Ludvig slokna i vogna tidlig - fullstendig utslitt! 

Et stykk sliten gutt
Vi gikk hjem og bestilte thaimat på rommet - trodde Ludvig skulle flyttes greit til senga, men da våknet han .. 
Da han sovnet ved 23 tiden la vi oss også - helt utslitt! 
En lang og god natt!! Nydelig! 

Hoppende glad gutt
 Ludvig er jo som de fleste har fått med seg, glad i å bade
Og han liker også dette bassenget, eller bassengene...
Variasjon i stort og lite, vannsprut, sklier, tunneler, basketkurver, volleyballnett osv osv.
Han er meget fornøyd...
Aller mest fornøyd er han nok med at mamma 'itte jobb' ;)
Og mamme er også veldig fornøyd med at hun ikke skal på jobb denne uka :)

Han er ikke redd av seg ihvertfall
Første dag sammen i Thailand var perfect
Idag våknet vi til litt skyer og grått, men tidvis sol!
Vi sov lenge, spiste en god frokost og fant solsenger ved bassenget.
Da det nærmet seg sovetid for Ludvig gikk vi til rommet, badet litt i jacuzzi'n, Ludvig så litt film og sovnet etterhvert..
Jeg gikk for å få spa - som ligger 15 meter fra rommet vårt...
Det ble thai massage
og lite visste jeg om at det var sååå vondt...
litt godt innimellom, men mest vondt..hehe.
Derfor blir det 1 times aromamassasje, 45 min full body scrub og 15 min indian head massage...
Det hele koster den nette sum av 295 kr...

Vi gikk så ut for å spise litt - og det ble pasta/pizza idag.
Ludvig spiste faktisk litt - og da var vi fornøyde!




Robert får i dette øyeblikk thai massasje mens Ludvig og jeg kuler'n på rommet!
Vi ser på Toy Story 3, spiser kjeks og drikker jordbærmilkshake!


Blir vel et kveldsbad på Robert og meg før vi tar kvelden!
Ferie er bare deilig!

Jeg koser meg - vi koser oss!!

***

6 kommentarer:

  1. Dette så jo helt "fryktelig" ut. Skjønner godt at dere trives! -og veldig stilige oppsett for bildemontasjene. Hvor har du de fra? - eller helt selvlaget? klemm fra Rigmor, som er syk og godt kunne tenke seg litt sol og varme. Nå kommer kulden for fullt her...

    SvarSlett
  2. "Alle" sier at man bør dra på Fantasia (eller er det Fantasy?). Vi rakk ikke det i helgen, men det hørtes veldig bra ut.

    SvarSlett
  3. Rigmor: Collagene er fra et program jeg har installert + www.picnik.com
    Er veldig ny på dette feltet - er masse å utforske:) God bedring!!!

    Anders: Hørte det fra Hege Ann, vi skal sjekke det ut så får vi se hva vi gjør ;)

    SvarSlett
  4. Det ser jo ut til at dere har det bra - og det fortjener ikke minst du Kirsten etter denne perioden på jobb! Godt at dere holder oss oppdatert.Koselig å snakke med Ludvig og deg idag. Nyt ferien fortsatt.
    Klem fra mor og far.

    SvarSlett
  5. Ser helt strålende ut! Åhhh... som det hadde vært deilig å vært der... Her er det kaldt ute og fyr i peisen inne. Brygger på en forkjølelse også...
    Kos dere masse videre!
    Klem Sølvi

    SvarSlett
  6. Takk for praten idag:) Godt å se at dere/DU koser deg - det har du fortjent!!!!

    Nyt uken og lad batteriene:)

    Masse klemmer fra storesøster:)

    SvarSlett

Skriv en liten kommentar da - jeg blir så glad av å vite at dere følger med :)