søndag 27. juni 2010

Helg i deilige Singapore



Denne helgen har vært typisk 'slækkehelg' her i Singapore -
etter en lang uke på jobb passer det helt perfekt!
Fredag tilbrakte jeg i ro på hotellet, helt alene.
Litt deilig, men også litt stusselig ;)
Lørdagen ble derimot tilbrakt i Ang Mo Kio med
Hege Ann, Anders, Emma og Mats!
KJEMPEKOSELIG!

Nydelig vær på lørdag resulterte i mye bad og lek!
Det var gøy for både store og små.
Mats lekte med fotballen, kast og spark -
litt hit og dit...
Men det var ingen som fikk den i hodet
(bortsett fra Hege Ann da, men det var bevisst).

Emma derimot ville helst dykke.
Hun er kjempeflink til å holde pusten og dykke under vann!
Dykkekonkurransen gikk ut på å dykke etter en sølvpenge (eller gullpenge), hente den opp og levere
den på kanten.
Noen ganger tok det 10 sek, andre ganger rundt 300 sek.

På kvelden gikk vi opp til Ang Mo Kio for å spise litt middag.
Nyyyydelig mat!!
Pepper chicken, Hot Plate chicken in banana leaves osv osv.
Det er så utrolig god mat her!
Vi så litt på livet,
og Mats fant et sted han kunne kjøre motorsykkel -
den gikk nok litt saktere enn han kanskje skulle ønske...
Ludvig derimot -
han kommer nok til å elske disse :)


I denne varmen er det viktig å huske et par ting:
Solkrem og væske!!!
Det er et nydelig sted vi skal få lov til å bo!
Stort sett er det ganske mye liv rundt bassenget,
men det har også rolige perioder, hvor vannet faktisk er helt stille!


Det er andre ting som er viktige å få i seg i denne varmen også:
FRUKT!
De har et fruktmarked i Ang Mo Kio -
det bugner av deilig frukt,
men også spesielle frukter som vi ikke har hjemme i Norge,
en av de er dragefrukt...
Den er ganske stilig å se på, både før og etter at du skreller den.
Emma serverte dragefrukt på terrassen i en badepause!
Det smakte nydelig!

Må takke familien i Ang Mo Kio for en fantastisk flott helg -
jeg gleder meg til mange mange flere -
da også med mine 2 gutter som er dypt savnet her!!

4 kommentarer:

  1. Hei Kirsten
    Ser helt herlig ut der. Det er et flott sted å bo, nesten ferie hele tiden med så flotte omgivelser.
    Følger med hvet du, det er fint å kunne lese blogginnleggene dine.
    Må korrigere deg på frukten som er avbildet, enig i at det er en god frukt. Jeg har spist den noen ganger, kjøpt i Norge, er dyr her, men er å få kjøpt. De jeg har sett er mindre. Første gangen var i 50 års dagen for en venn, må vel være 12 - 13 år siden, de hadde kjøpt inn masse eksotiske frukter, pyntet bordene med. Vi fikk info om alle fruktene og smakte på dem, det var en morsom måte.
    Det må være et syn å gå på markedet med mye nytt både av frukt, grønnsaker, krydder og andre ting, noe jeg liker godt fremmede steder.
    Du må ha det fortsatt fint, blir fint å treffe dere i Son når du kommer hjem.
    Klem Inger

    SvarSlett
  2. Hei Inger!
    Det er koselig at du følger med!!

    Så du får dragefrukt hjemme ja - det visste jeg ikke! Kan ikke si jeg har sett det ;) Men da har jeg lært noe idag og, og kan legge meg med god samvittighet!
    Fruktmarked blir deilig å ha i nærheten, og ja det blir nesten som ferie i sånne omgivelser...helgene ihvertfall! Ukedagene blir i overkant hektiske ift hva man er vant med i en ferie ;)

    Gleder meg masse til å komme til Son når jeg kommer hjem!! Det skal bli godt å være sammen med familie og kjempegode venner :)

    Håper alt er fint med deg!
    Klem fra Kirsten

    SvarSlett
  3. Hei snuppa, fint å se bilder fra den store verden :-)
    Gleder meg veldig til du kommer hjem.
    I morgen skal vi grille med gutta dine, kenneth og nico.
    Blir deilig med helg og fint vær.
    Kos deg.
    Klem sølvi

    SvarSlett
  4. Hei vennen!
    Ja dette er en stor verden, selvom den samtidig er ganske liten ;)

    Gleder meg utrolig til å reise hjem nå!!! Gleder meg masse til å se dere alle - en helg i Son med gode venner er nok akkurat det jeg trenger ;)

    Dere må kose dere masse med grillings, og gutta mine!! Savner dere alle!!
    Stor klem!

    SvarSlett

Skriv en liten kommentar da - jeg blir så glad av å vite at dere følger med :)