onsdag 15. september 2010

I hodet til en 2 åring....

foregår det en hel del...

Bildet er ganske morsomt!
Ikke noe spesiell sammenheng med overskriften, annet enn at 2 åringen jeg snakker om er Ludvig!

Alle snakker om at små barn tilpasser seg lett og ikke noe problem med å flytte til et nytt land osv.
Man tenker kanskje at de ikke skjønner nok til å kjenne på savnet
på samme måte som oss voksne.
Men der tar man nok feil
(man er i dette tilfellet meg da...)

Her om dagen pratet Ludvig med Oliver -
sin kjempegode kompis hjemmefra!
Og som ansiktene strålte opp da de så hverandre på Skype.
Oliver ville reise til Ludvig, og bli leeeeenge!
Ludvig ville ta taxi til Oliver...

Oliver 'tok med seg Ludvig' inn på rommet sitt og viste nye leker osv.
Og Ludvig så fryktelig lei seg ut og sa:
Leke Olli!
*sukk*

Og her om dagen sa han plutselig:
'momo gråter'
Jeg tenkte at han da husket avskjeden på flyplassen
(den var jo full av tårer)...
og vi pratet litt om dette at momo ble så lei seg når vi skulle reise langt bort.
Da sa han litt sårt:
'reise momo og bestefar'

Det gjorde rett og slett fryktelig vondt :'(

Så erfaringen tilsier at små barn savner, tenker og funderer
minst like mye som oss voksne!

Vi er utrolig glad for Skype - og mail - og all annen kontakt!
Selvom det gjerne resulterer i at tårene triller 
er det så utrolig godt!!

2 kommentarer:

  1. Det forbauser meg stadig hvor godt de små husker, og hva de klarer å få med seg. Men det kan være godt å savne litt også. Dog: kanskje ikke for en 2-åring?

    SvarSlett
  2. Hei alle tre:)
    Til helgen må vi få snakket sammen på skype:)Ikveld er det første svømmedag for meg og Anders, og Mathilde skal gå sitt 4.rulleskirenn.. Etter det skal familien benke seg foran tv'n for å se X-factor!!! Ukas høydepunkt!!! Håper dere har det bra!! Vi savner dere-tårene triller når jeg både leser og ser bilder på bloggen din!!! Håper ikke Ludvig glemmer oss heller, men tenker litt på den tullete onkelen sin og den snille tanten sin!! For ikke å snakke om fetteren som er såååå glad i ham og kusinen som også er utrolig glad i den nydelige lille fetteren sin:)
    Masse klemmer fra alle oss på Elverum:)

    SvarSlett

Skriv en liten kommentar da - jeg blir så glad av å vite at dere følger med :)