onsdag 8. september 2010

Skolebuss fra barnehagen

Idag var dagen her -
Ludvig skulle ta skolebussen fra barnehagen og hjem.
Vi var veldig spente!
Jeg satt på jobb og var spent, mens Robert gikk her hjemme og ventet på at klokka skulle bli 17.
Han fikk mld om at bussen kom 1715 i stedet for 1720...
Som Robert skrev til meg da:
'Akkurat som om jeg ikke er der i god tid før kl 17?'
;)



Klokka ble 1715 og bussen kom.
Ludvig var eneste barn i bussen - og smilte og vinket da han så Robert.
Robert trakk et lettelsens sukk og tok imot han!



Ludvig var veldig fornøyd, og tydelig stolt.


I barnehagen har det gått bra virker det som -
han sov 1 time og har til og med spist litt mat! Det er bra!
Barnehagetantene skriver i en liten bok som Ludvig har i sekken sin. Der står noen få linjer om dagen hans -
ellers er det nok bare hvis det er noe spesielt, nå i starten er det nok bare for at vi skal vite at alt har gått fint!

Etter middag og lek var det legging på programmet her i Grandeur 8.
Dusjing før soving er ny rutine - samme som i barnehagen.
Han elsker å dusje nå, i motsetning til tidligere! Det er godt!


Nå har roen senket seg her - vi skal snart gjøre som Ludvig.
Imorgen er siste arbeidsdag denne uken - public holiday i Singapore på fredag!

* God natt *

6 kommentarer:

  1. Litt av kulturell opplevelse dere har der nede. Ludvig er jo rene skolegutten allerede! Jeg syns dere er så tøffe. Klem fra Renate

    SvarSlett
  2. Tusen takk Renate!
    Det er litt annerledes enn hjemme, og tar litt tid til å bli vant til det, men vi begynner så smått å komme inn i en hverdag - en ny hverdag!

    Og det gjør du og - 2 barnsmamma!!
    Gratulerer sååå masse :)
    Klem!

    SvarSlett
  3. Hei skatt! Dette er helt fantastisk!!! Han er blitt så stor!!!Momo og bestefar er såm så stolt av ham! Å bare være to år og klare seg så godt i et fremmed miljø og med et fremmed språk. Det bare vitner om en slik iboende trygghet som jeg tror er ganske spesielt hos en toåring!!! Tenker på dere hele tiden. Klem fra mor og far/momo og bestefar.

    SvarSlett
  4. Hei Kirsten og Robert! Om jeg ikke har kommentert så mye - vit at jeg følger med ! Herlig å følge bloggen med strålende bilder av Ludvig - han er trygg - helt sikkert! Dette går jo strålende. Og hvilken "advantage" for Ludvig i fremtiden. He will "make a difference" I'm sure. Stå på - keep up the good work! Klems fra @nne :-) Stolt mormor til VincePrince..

    SvarSlett
  5. Hørte du og mette hadde skypet i dag tidlig. Godt å kunne holde kontakten! - og JEG må si jeg er heldig som fikk legge Victoria ikveld. Skjønner godt at foreldrene dine savner dere - og Ludvig spesielt - når dere er så langt borte. Men det ser jo ut til at det går veldig bra med Ludvig og alt det nye. Hva med dere to andre? hilsen Rig.

    SvarSlett
  6. Tusen takk for alle fine kommentarer! :)
    Vi er også veldig stolt av han!!

    Mor og far: Vi tenker masse på dere! Savner dere!

    @nne: Koselig at du følger med!! Vi kan jo ta en prat på skype en dag også ;)

    Rigmor: Ja Mette og jeg skypet, og jeg fikk sagt hei til Victoria! Hun er jo så søt!
    Det går fint med Robert og meg. Mye jobb på meg, så litt sliten, men nyter helgene! Robert holder styr og orden på alt hjemme :)

    SvarSlett

Skriv en liten kommentar da - jeg blir så glad av å vite at dere følger med :)