torsdag 30. september 2010

Utvikling


Nok en gang nærmer vi oss helg. Og nok en gang er det veldig deilig!
Idag møtte jeg Robert og Ludvig på foodcourten etter jobb. Vi spiste deilig middag og koste oss ute sammen! Det blir lett litt tiltak å gå ut når jeg kommer hjem fra jobb sent, men ved å møtes på vei hjem for meg så løste vi det fint! Innimellom er det deilig å gjøre det sånn:)

Robert og Ludvig kjøpte dessert i en iskiosk - nydelig is btw! Rett og slett en 'isblokk' lagt mellom 2 kjeks. På den måten ble det en sandwich!

Da vi hadde spist oss gode og mette var det tid for betaling. Ludvig ville betale, han ville gå alene.
Ja, han begynner å bli stor - og jeg tror han begynner å bli klar over at de lokale elsker han.
Men fortsatt er han meget tilbakeholden og sjenert.
Derfor ble jeg veldig overrasket idag - og stolt!
Robert spurte Ludvig om han kunne si: 'pay please' - Ludvig hermet og gikk bort til damen som Robert hadde pekt ut.

Vi satt spente igjen på bordet....han gikk bort - jentene oppdaget han - han sa: 'pay please'.
De smilte og lo! Elsket han bare mer ;)
Og han kom tilbake med et meget lurt smil - tydelig fornøyd med seg selv :)

Så her går språkutviklingen i høy fart - han kan med litt hjelp gjøre seg forstått på engelsk :) 
(enkelte ord vel og merke :) )

4 kommentarer:

  1. han er så flink og nydelig og god og søt og alt... savner dere !

    SvarSlett
  2. Søte vennen!
    Savner dere masse!!

    SvarSlett
  3. Hilsen Ingebjørg...

    (jeg glemmer at jeg er anonym her jeg).

    SvarSlett

Skriv en liten kommentar da - jeg blir så glad av å vite at dere følger med :)